Monday 14 May 2012

"AUNTUM IN MY HEART"



Assalamulaikum….


Hari ni teringat pulak nak cerita pasal satu drama korea ni yang sampai sekarang aku tengok pun tak pernah jemu-jemu, ceritanya sangatlah sedih,menyetuh sangat-sangat. Sebenarnya drama ni pernah ditayangkan di Malaysia dulu kat tv3 masa tu tahun 2002 rasanya kalu aku tak silap lah kan drama ni diyangkan pada pukul 6 sampai 7 petang. Masa tu aku tiap-tiap petang tunggu depan tb  semata-mata nak tengok cerita ni. Masa tu aku baru darjah 3,perhh dah lama rupanya cerita ni dimainkan kat tb, entah apa lah aku baru budak-budak time tu dah layan cerita-cerita macam ni kalau tak silap aku selalu menangis masa tengok cerita ni,serius aku cakap memang cerita paling sedih yang pernah aku tonton. Kebetulan dah balik cuti panjang ni aku pun carilah balik cerita ni kat internet nak tengok balik cerita ni, dan aku tengok balik dari start sampai final 16 episod.. perhhh berbaldi-baldi lah air mata aku hari-hari duk mengadap cita ni..


Cerita ni pasal kekeluargaan percintaan adik beradik. Erkk??percintaan adik-beradik?.  Yang mana masa kecik budak perempuan ni tertukar secara tak sengaja masa kat hospital, ditukarkan ke keluarga yang kaya dan keluarga yang miskin lah. Ensuh  dia tertukar dengan keluarga yang kaya. Manakala yang  sorang lagi tukar kat keluarga miskin. Ensuh ni apa yang dia nak semua dia dapat , tapi dia baik. Ensuh ni ada sorang abang. Abang dia memang rapat dengan dia. Abang dia ni kira orang yang paling hot lah kat sekolah,haha. Yang ensuh pulak  ramai kawan sebab kaya pastu baik pulak, dalam baik-baik tu adalah pulak sorang pompuan budak kelas dia yang tak suka kat dia, selalu dengki dan kianat kat Ensuh ni. Sebenarnya ensuh ni telah tertukar dengan budak perempuan yang benci dia tu lah.. budak pompuan ni pulak hidup miskin, mak dia Cuma buka kedai makan sahaja dan mak dia seorang yang pemabuk, ayah dia pulak dah lama mati. Dia pun ada seorang abang jugak. Abang dia ni pulak kaki mintak duit.


Satu hari ensuh ni excident kena langgar dengan lori then masa kat hospital kebetulan Ensuh ni kena tambah darah pastu darah kena ambik dari family dia, lepas mak bapak dia buat pemerisaan darah jenis darah tak sama pulak dengan Ensuh ni, sebab dah bukan anak dia kan. Dipendekkan, keluarga mereka pun tukar baliklah anak masing-masing. Perh part ni aku sedih gile,haha. Mak Ensuh ni sayang gila kat dia, dia lebih sayang Ensuh ni daripada anak kandung dia, anak kandung dia tu biadap sikit. Aku pun tak suka.
Satu hari family diorang  nak berpindah ke new York. Lama jugak la diorang tinggal sana. Pastu time tu Ensuh dah besar dan dah kerja pun, abang dia balik ke korea semula. ………………………………………..(dan cerita dia panjang lagi..)


Masuk part dia bercinta dengan abang dia, mereka ni saling kenal lah mereka ni adik abang time kecik2 dulu. Tapi diorang bercinta sebab diorang  terlalu rindu satu sama lain. Sebab masa kecik2 diorang memang rapat sangat. Kesian aku tengok part yng diorang kena berpisah tu,huhu. Mereka bercinta sedangkan abang dia dah bertunang time tu, Ensuh ni pulak ada peminat yang minat kat Ensuh ni kat tempat kerja dia tu, kebetulan pulak laki tu kawan abang dia, wahh menarik. Dan paling menarik time ni lah, time dia dah jumpa dengan bekas family dia dan semestinya abang dia(panjang lagi cerita dia kena tengok sendiri ni).…………………………………………………………. Dipendekkan cerita lagi( last sekali Ensuh ni mati sebab punyai penyakit kronik iaitu kanser  otak) yang bestnya masa Ensuh kecik2 abang dia Tanya ,dalam hidup kamu kamu nak jadi apa? Dia jawab nak jadi pokok.. huhh hari2 abg dia pergi melawat pokok.
Kesimpulannya. Cinta itu buta. Erkk!









p/s: The fist k-drama in my heart..

No comments:

Post a Comment