Friday 15 June 2012

"ERTI BAHUMU"

  Assalamualaikum..

Hai... Kalian, sihat? Alhamdullilah masih lagi bernafas, hampa apa khabar? sayangnya terlepas cerita di tb tadi, cerita apa? nanti sy story mory sini. Orait jom kita baca ni....




Ibuku selalu bertanya padaku apa bahagian tubuh yang paling penting?? aku menjawab, suara kerana setiap manusia memerlukan suara untuk berkomunikasi dan memahami orang lain. 
Ibu berkata, 
"Sayangku, bahagian tubuh yang paling penting adalah bahumu."Aku bertanya, "Apakah kerana fungsinya untuk menggerakkan lengan?"Ibu membalas, "Bukan, tapi kerana bahu dapat menahan kepala seorang teman atau orang yang kamu sayangi ketika mereka menangis.Kadang-kadang dalam hidup ini, semua orang perlu bahu untuk menangis. 
Aku cuma berharap, kamu punya cukup kasih sayang dan teman-teman agar kamu selalu mempunyai bahu untuk menangis bila- bila pun kamu memerlukannya."Akhirnya, aku tahu, bahagian tubuh yang paling penting adalah tidak menjadi orang yang mementingkan diri sendiri.Tetapi, simpati terhadap penderitaan yang dialami oleh orang lain. 
Orang akan melupakan apa yang kamu katakan.Orang akan melupakan apa yang kamu lakukan.Tetapi, orang tidak akan pernah lupa bagaimana kamu membuat mereka bererti.

p/s: Kat sini nak bagi tahu bertapa pentingnya bahu kita tu.  Sangat bermakna juga kepada orang lain.

1 comment:

Anonymous said...

waa bahu ye yg penting haha kene jage lah tpas nie :)
follow yep :)
nice entry :)

Post a Comment