Monday, 4 June 2012

PETUA RAMBUT LEBAT

Assalamualaikum...



Rambut yang lebat ikal dan mayang adalah idaman setiap orang, tak kiralah lelaki mahupun wanita,acece..ayat. ok nak sambung cerita ni, dulu masa darjah 3 aku ada 2 orang kawan baik. Kawan yang sorang ni cakap kalau bulu mata jatuh jangan dibuang dulu sebaliknya kau ambik letak dekat rambut kau, nanti rambut boleh jadi lebat(tahyul) kesannya setiap kali bulu mata aku jatuh je aku beriya-iya nak ambik letak kat kepala. begitu jugak dengan yang si pemberi petua dan kawan aku yang lagi sorang turut sama-sama terjebak mengamalkan petua ni. Hasilnya wallah rambut aku lebat 3kali ganda daripada yang asal.ok tipu! 




macam ni



Kalau ikut petua orang dulu-dulu kalau tak silap diorang guna pati santan yang dilumur-lumur ke kepala dan dibiarkan selama 1jam. Hasilnya rambut lebat lah kot. Pati santan tu diperah daripada sebiji kelapa dengan menggunakan air suam. Setelah selesai cucilah bersih-bersih. Dah lebat.....silalah mencubanya kalau anda menginginkan rambut yang lebat serta hitam bermaya. Amalkan 2-3 minggu sekali.




7 comments:

Witwithoney said...

Aty on tak...dah cek kolej...??

Atyrah said...

wit on9 fb jap

Fahri Nuralim said...

Info Yang menarik nih Sobb

Udh di follow sobb

Di tunggu nie Folow Backnya

By : http://fahrinuralim.blogspot.com/

Miss Hamilicious said...

tips nak dapat rmbut kerinting adow?heheee

Atyrah said...

@Fahri Nuralim terima kasih ye...
@Miss Hamilicious akan diusahakan nanti, ngee~~

Amirul Verdasco Nadzri said...

orang cakap pakai daun bunga raya pun boleh.. ramas2 sampai kuar lendir then sapu kat kepala secukup rasa..buat selalu. aku penah try 2 kali je pasal takde stok daun,huhuhu rambut jadi lembut..

Atyrah said...

penah dengar jugak letak bunga raya, tq share cara tu :p