Saturday, 2 July 2016

ENTRY KHAS SEMPERNA NAK DEKAT RAYA 2016



ASSALAMUALAIKUM


Hari ni dah 28 hari kita berpuasa lagi dua hari ja lagi nak raya. berlalu lah sudah ramadhan sebulan berpuasa tiba syawal kita rayakan dengan rasa gembira lalalala... cuba nyayi macam esok dah nak raya.. wahh excited nok kau! semperna nak raya ni semua nak beli baru almaklumlah raya setahun sekali jadi mestilah nak bergaya sakan dengan semuanya kalau boleh nak baru kann?? not true.... 

semuanya mesti bersederhana haa tu baru betul. ikut bajet sendiri lah bukan semua kita mampu nak beli baru ye dak?? lain lah kita ni jenis yang poket tebal makan tujuh keturunan pun tak habis.. haha anda dapatkan pointnya di situ.. 

Dalam islam kita diajar untuk bersederhana kerana bersederhana itu disukai agama kita betul dak??
membebel-bebel ni haii nak cerita lah persiapan raya cik atirah tahun ni tahun ni cik atirah bersedia ala kadar ja cewahh.. 

Dari hujung kepala hingga ke hujung kaki. nak cik tirah senaraikan ka. haa meh sini nak cerita baju saja 3 pasang untuk raya pertama baju warna grey sebab warna grey ni tema baju raya sekeluarga, tu baju, jam tangan pun baru casio warna gold brown cik atirah beli dekat cmart sp.. tudung cik atirah warna putih ada titik hitam haaa macam baju putih ditumbuhi tahi lalat tu bila kau sepuk basah2 haa macam tu la.. gurau.. tudung cik atirah beli dekat pasar kemboja pendang. untuk kasut pulak cik atirah beli apa nama kasut tu tak engat nama nya pelik sikit macam kenya bukan kasut kenya ya tapi nama dia seakan-akan haha.. tu pun cik atirah beli dekat cmart sp. okk p kepada rantai pulak cik atirah pakai rantai beli daripada kedai baju dekat supermarket apa tah nama tak engat supermarket tu dekat alor star tepi pusat dakwah.


SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN
DARI CIK ATIRAH SEKELUARGA


No comments: