Monday, 22 August 2016

DEAR HAWA

Assalamualikum...

Tadi semasa blogwalking kat satu blog ni 
‎~♥~Satu Soalan Buat HAWA, Satu Jawapan Dari LELAKI~♥~
 Satu Soalan Buat Hawa.
 Pandang kanan, awek shawl merah jambu ala-ala yuna. baju sendat. vogue.
... ... ...
Pusing kiri, awek shawl kelabu bak hana tajima. tengkuk terdedah. gorgeous.
 Tengok depan, awek legging rambut rebonding paras belikat. baju lengan pendek. stylo.
 Toleh belakang, awek skinny dengan blouse labuh tutup punggung. tak bertudung. heels 4 inci. WOW.
 ***
 Satu soalan buat hawa, memang itu ke yang korang nak? berfesyen tanpa meletakkan agama di depan? fesyen didahulukan, agama dikemudiankan?
 Satu soalan buat hawa, selesa ke dengan penampilan sebegitu? menjadi perhatian kaum lelaki yang sememangnya mata keranjang? segenap tubuh diratah mata manusia?
 Satu soalan buat hawa, apa tujuan korang berpakaian sedemikian? mahu tampak gah di kalangan teman-teman? sentiasa di atas? lepas tu apa? riak? takbur? bangga?
 Satu soalan buat hawa, adakah dengan berbaju kurung bertudung litup korang akan dianggap kuno? adakah dengan fesyen lilit-lilit shawl akan jadikan seorang yang up-to-date? nahh~
 Satu soalan buat hawa, adakah dengan berpakaian sopan akan menjejaskan kecantikan korang? akan menjadikan korang hodoh? nampak kecundang dalam dunia moden?
 Satu soalan buat hawa, kalian berfesyen untuk kepuasan sendiri bukan? tapi pernahkah kalian sedar bahawa diri kalian takkan pernah puas?
 Baca ni ;
 Satu jawapan dari LELAKI, seorang perempuan yang tertutup sempurna auratnya lebih bernilai di mata lelaki untuk dijadikan teman seumur hidup.
 Satu jawapan dari LELAKI, kecantikan seorang wanita yang menjaga auratnya dari dipandang lelaki yang bukan halal baginya adalah lebih mahal dari dunia dan segala isinya.
 Satu jawapan dari LELAKI, kecantikan si berbaju kurung yang bertudung takkan dapat ditandingi oleh yang lain. cantik, cun, ayu, dan sopan. apa lagi yang kalian nak?
 Islam membenarkan fesyen tapi islam jugak melarang tabarruj. Allah tak suka mereka yang berlebih-lebihan. tahu? jadi bersederhanalah!~
 p/s : Sepantas mana pun kau lari untuk mengejar kepuasan dirimu, kau takkan pernah dapat mencapainya kerana kepuasanmu yang sebenar berada diantara kamu dengan penciptamu, ALLAH SWT..~♥~ sama2 kita mnjaga ye muslimah..insyaALLAH.. ^_^ ikhlas...

No comments: