Wednesday 15 August 2012

ho..ho..ho..balik kampung,hati girang :)

               Assalamualaikum...

Hai apa khabar? harap-harap baik lah ye.. dah nak dekat raya ni. Hari ni excited sangat sebab dah nak balik kampung, Alhamdulillah dapat balik awal sikit walapun roommate semua dah balik dari petang lagi, sob..sob.. tinggal sy sorang je yang belum balik lagi, bas saya lepas maghrib, insyaAllah 8.30 bertolak lah balik ke kampung. Rinduunya dekat family terutama mak dan ayah yang disayangi.. tunggu ye nanti cek balik.hehe :)

Sebenarnya ada lagi sorang classmate sy yang belum balik lagi, tiket bas dia hilang jadi dia terpaksa balik hari jumaat, sabar ye.. sy doakan awak semoga selamat sampai walaupun awak balik lambat sikit pada saya, memandangkan dia masih ada jadi kami berbuka puasa sama-sama pada hari ini.. terima kasih awak kerana temankan saya berbuka :) 

Ok lepas je berbuka selesainya solat maghrib saya pun bersiap-siaplah untuk pulang, dalam diri berkobar-kobar ni nak balik raya dan berbuka puasa dekat rumah bersama-sama family, hari tu sempat berbuka 2 kali je dengan family, first2 puasa hari tu,, rindu nak berbuka bersama lagi..

Lepas je naik bas pada pukul 9 malam kami pun bertolak pulang ke kampung halaman nii.. wahhh bestnya. sebenarnya ini adalah first time saya balik raya naik bas, sebelum ni parents saya yang datang ambik. Entah macam mana sy sendiri yang offer nak balik dengan bas, waa.. menyesal pulak pergi offer diri nak balik dengan bas,hehe.. 

tapi apa2 pun saya rasa bersyukur sebab dapat jugak balik berhari raya walaupun naik bas, tak kesah lah naik apa pun kn?hehe.  Alhamdulillah pada pukul 12 lebih macam tu sy pun sampai lah di dataran, sampai je famiy dah tunggu, menanti kepulangan saya, terharuu dan bersyukur selamat sampai ke negeri sendiri.. 
so korang2 sy nak ucap selamat hari raya maaf zahir dan batin, halal kan makan minum saya.opps terlebih sudah! hehe -:p





No comments:

Post a Comment