Tuesday, 29 May 2012

PERWATAKAN ANAK KEDUA

Assalamualaikum....

comel pulak dia ni. kekeke.


Tadi masa jalan-jalan, ada satu blog ni yang cakap pasal ciri-ciri anak kedua,  sy pun anak kedua, jadi nak share dengan korang ni. kalau anak nombor lain macam mana ye? sebenarnya perwatakan seseorang dipengaruhi oleh persekitaran hidupnya. Contohnya cara dia dilayan di dalam keluarga dan banyak lagi faktor yang berkaitan.  Apa-apa pun ini hanyalah hiburan semata-mata.  :)

ANAK MAK
-sebab apa2pun mesti dia akan utamakan  Emak. apa sikit Emak!!

ANAK YANG DEGIL
-Anak kedua dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia ajer yg betul..dlm ramai2 adik beradik dia ajer yg KETEGANG .. kemahuan dia kuat.. kalau buat sesuatu sungguh2… kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan..

TAK PANDAI MEMUJUK
-memang anak no 2 ni dia tak pujuk makwe / pakwe dia..

BERCINTA
-Tak digoyahkan anak no 2 juga …. dia kalau bercinta, sangat setia…sanggup berkorban …

HITAM ATAU PUTIH
-Apa yg dikatakan semua dipegang ( kononnya ) kalau hitam2 hitamlah kalau putih …. putihlah ….degil tak boleh toleransi

HATI
-No 2 ni juga nampak ajer keras…tp hati dia lembut juga….SATU lagi peel dia…dia tak boleh ditegur….kalau kita tegur dia mesti tarik muka

BERDIKARI
-very independent..mmg betul..tp kalau terlebih indepent pun payah…..tapi mudah bergaul..campak lah kat manapun sekejap dah dapat kawan..very take care of her brother and all stuff belonging family.( sebab terlalu ambil berat pun menyampah…semua adik2 kena control kena report kat diorang ) ..


TAK SUKA DIARAH
-anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan….dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata..tak boleh kerja ngan org…ramai anak no 2 ni keje sendiri

SEORANG YANG PEMAAF
-tak dinafikan no 2 ni pun pemaaf & caring…TAPI awas jgn bg diorg marah….kalau marah faham2 sajer lah

DALAM BERPAKAIAN PULAK.
-Seorang yang simple.. 

CEPAT TERSENTUH
-Cepat sangat berasa kesian dekat orang lain.. hati mudah tersentuh.

7 comments:

Syafiq Ajis said...

Good ! Good ! Good ! Ak bru lg berblog.. minx tunjuk ajar ea.. ni blog ak http://manokelpase.blogspot.com/

Atyrah said...

Sy pun newbie jugak, boleh lah kongsi2 ilmu :D

miss kecoh said...

hoho.. saya anak kedua!! semua betul ape yg dtulis..ngehehe

miss kecoh said...

hoho.. saya anak kedua!! semua betul ape yg dtulis..ngehehe

Atyrah said...

hehehe :)

Nuha said...

Sy anak kedua, mmg betul la sangat degilnya, mak la slalu kt paling degil kau lah..pening kepala nak jaga..hahaha!!

ayu sofea said...

hahaha...taw x pe...diam2 sudah...degil keras kepala...kepala angin