Wednesday 28 December 2011

DEGIL (The sTubborn child)






child ke yg tu haha,yg sorang tu aku percaya la..kalau yang sorang lagi tu hemm dah macam mak child je aku tengok. apa pon tak boleh! heh, child la still 18 tahun ke bawah. Hea! hari tu cuti hujung-hujung tahun mak ayah aku bawak pergi melawat tempat bersejarah. kebetulan kami semua tak pernah sampai lagi tempat tu so kami pun ikut la. kali ni lain sikit selalunya kalau kami nak pi jalan mana-mana mak ayah aku akan bagi tau dulu hala tuju kami tapi kali ni bila aku dengan adik aku tanya ja.< mak. ayah. kita nak pi mana ni? mak ayah akan cakap< ikot dah la tok sah duk tanya banyak> kebiasaan aku dengan adik-adik aku ni jeneh yang tak reti bahasa sikit lagi mak ayah tak habaq lagi tu kami pakat duk lawan tanya tak sudah-sudah. tapi jawapan yang kami dapat tetap sama<hampa ikot jala orang nak bawak jalan mana pun satgi tak bawak kot baru tau!! dengaq ja ayat tu kami semua diam bukan apa takut bukan ja takat tak bawak pi jalan silap-silap  tak pi teruih hahaha

so bagi mengelakkan perkara-perkara tak diingini  berlaku maka kami anak beranak adik-beradik pun mengambil keputusan untuk behenti bertanya. Dalam perjalanan kebiasaannya adik aku tu naik ja kereta tak tidur lagi tapi sat lagi start ja kereta jalan ha dia pun jalan sekali la haha kadang-kadang aku pun bengang dengan budak ni. Duk rumah jangan harap nak tengok dia tidoq. tengah hari buta pun dia pi keluaq main lagi     tapi pantang saja naik keta dan-dan dia mengantuk. kalau tidoq duduk tak pa jugak ni dak hantam tidoq melintang terus, melentang gaya-gaya tidoq atas katil. aku dengan adik aku jat la yang jadi mangsa keadaan. kepala dia rebah kat riba jat adik aku. kaki pulak dia hala belah aku. mau tak mau aku biaq jela dia.haha


ttuu diia lari tajuk!


cerita pasal DEGIL (The sTubborn child). sebenaqnya dah tak dak cerita dah mak duk panggil-panggil dah tu suruh pi cabut uban nanti mai sambung lain k bye.















No comments:

Post a Comment